مقالات سرمایشی

کولرگازی چگونه کار میکند

نحوه عملکرد کولرگازی

در این مطلب به نحوه عملکرد کولرگازی و اهمیت استفاده از آن اشاره داریم. کولرگازی ها برای تامین هوای مطلوب در محیط های داخلی، به ویژه برای آب و هوای گرم و مرطوب ضروری هستند. امروزه تهویه هوا که شامل سرمایش و رطوبت زدایی است، در ساختمانهای تجاری و مسکونی و فرآیندهای صنعتی به یک نیاز تبدیل شده است.

پنل داخلی

پنل داخلی کولرگازی دارای فن است که هوای خنک شده را به داخل خانه انتقال میدهد. نحوه عملکرد کولرگازی به این صورت است که پنل داخلی مایع مبرد خنک را از طریق لوله های مسی متصل به کندانسور دریافت و با چرخش فن هوای خنک به محیط هدایت می شود.

کولرگازی و رطوبت هوا

کولرگازی به نوعی طراحی شده که این قابلیت را دارد، که رطوبت موجود در هوا را از طریق پدهای موجود در پنل جذب و اجازه می دهند تا آنجا که ممکن است هوا از طریق آنها جریان یابد. عملکرد اصلی این لنت ها به عنوان وسیله ای برای خنک کردن هوا و در نتیجه خنک کردن خانه میباشد. این لنت ها از جنس الیاف چوبی آسپن یا اوراق سلولز مخصوص ساخته شده اند. نسخه های مصنوعی لنت های طبیعی دوام بیشتری دارند اما به اندازه نسخه های طبیعی آب کافی ندارند. هم چنین آنها باید در برابر بوی نامطبوع مقاومت کنند.

 

 تهویه مطبوع

کمپرسور کولرگازی

کمپرسورها از مهمترین اجزای و کاربردی ترین آنها در اسپلیت ها هستند. نحوه عملکرد کولر گازی به طور مستقیم به کمپرسور بستگی دارد. کمپرسورها با متراکم سازی گاز مبرد آن را به مایع تبدیل می کند. مایع خروجی از محفظه کمپرسور با فشار و دمای بالاتری درون لوله های مبدل جریان می یابد. بعد از عبور از لوله ها گرمای خود را از دست می دهد.

بنابراین گرمای یونیت خارجی به دلیل همین موضوع است. با از دست دادن گرما مجدد به گاز خنک تبدیل شده و از طریق لوله های رابط به پنل داخلی منتقل می شود. و به این ترتیب هوای خنک مورد نیاز تامین می شود.

کولرگازی جایگزین مناسب سیستم های قدیمی

کولرگازی به جهت فیلترهای مخصوص خود  هوایی سالم و تصفیه شده در خانه یا محل کار ایجاد می کنند. هم چنین با قابلیت کنترل خنک کنندگی بخش های مختلف خانه می توان انتخاب کرد که کدام بخش از خانه خنک شود. هال یا یکی از اتاق های خواب یا حتی آشپزخانه. این قابلیت در مصرف کمتر انرژی نیز بسیار موثر است. هم چنین در کولرهای گازی به دلیل  جدا بودن موتور کولر از اسپیلت و همچنین نبود کانال کشی ،مانند مجرایی هم سرما و هم سر و صدا را به داخل منتقل می کند. هنگام استفاده از کولر گازی صداهای دیگر مزاحم آسایش تان نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید