مقالات گرمایشی

تفاوت آبگرمکن برقی و گازی (ویدیو)

تفاوت آبگرمکن برقی و گازی

تفاوت آبگرمکن برقی و گازی چیست. در این نوشتار به معرفی آبگرمکن و ویژگی های آن اشاره خواهیم داشت. دسترسی به آب گرم برای انجام امور روزانه یکی از ضروری ترین نیازهای افراد به شمار می آید. در همین راستا تجهیزات و ابزار متفاوتی طراحی و ساخته شده اند. هر یک از این وسایل به توجه به نوع ساختارشان عملکرد مختص به خود را دارند. اما در نهایت آبگرم بهداشتی مورد نیاز را تامین می کنند.

آبگرمکن ها در انواع مختلفی تولید می شوند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی در خصوص نحوه عملکرد، ساختار و ویژگی های این تجهیزات را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاسیسات بانک همراه باشد.

تفاوت آبگرمکن برقی و گازی

بررسی تفاوت آبگرمکن برقی و گازی

برای بررسی تفاوت آبگرمکن برقی و گازی بهتر است ابتدا نگاهی به نحوه عملکرد این دستگاه داشته باشیم. با توجه به اهمیت استفاده از آبگرمکن شرکت های متعددی در خصوص ساخت این دستگاه در حال فعالیت هستند. از آنجا که برای انجام بسیاری از کارهای روزمره از قبیل شستشو، استحمام، پخت و پز نیاز مبرم به آبگرم داریم. به طور یقین در تمامی سازه های ساختمانی از آبگرمکن ها استفاده شده است.

آبگرمکن همانطور که از نامش پیداست وظیفه گرم کردن آب را به عهده دارد. آب سرد از طریق لوله های ورودی وارد دستگاه می شود. با عبور از مبدل های حرارتی گرمای لازم را کسب می نماید. با افزایش درجه حرارت از مسیر خروجی، در لوله های آبگرم جریان می یابد. به این ترتیب با باز شدن شیر آب در کوتاهترین زمان آبگرم خواهید داشت.

تاسیسات بانک انواع مدل های آبگرمکن را همراه با گارانتی اصلی در برندهای متعدد ارائه می نماید. میتوانید با مراجعه به لینک خرید آبگرمکن اطلاعات کامل و جامعی در این خصوص کسب نمایید.

آبگرمکن ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند. با توجه به نوع سازه ی ساختمانی لازم است یکی از مدل های موجود را انتخاب و خریداری کنید. میتوان گفت یکی از قدیمی ترین تجهیزات گرمایشی آبگرمکن ها هستند. این وسایل از دیرباز به ابتدایی ترین شکل مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به عملکرد مطلوبی که دارند امروزه نیز در اکثر نقاط کشور از این دستگاه استفاده می نمایند.

برای مقایسه و بررسی تفاوت آبگرمکن برقی و گازی بهتر است در ابتدا به طور مجزا انواع مدل های آبگرمکن را مورد بررسی قرار دهیم. زمانیکه قصد خرید آبگرمکن داشته باشید با نگاهی دقیق تر میتوانید خریدی هوشمندانه و متناسب با نیاز را تجربه کنید. در ادامه به انواع مدل های آبگرمکن اشاره داریم.

تفاوت آبگرمکن برقی و گازی

انواع مدل های آبگرمکن

آبگرمکن در مدل های برقی خورشیدی و گازی تولید می شود. این آبگرمکن ها با توجه به نوع ساختارشان عملکرد متفاوتی دارند. اما در نهایت با یک هدف یعنی گرم کردن آب مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از مدل های آبگرمکن دارای مزایا و معایب متعددی هستند. با در نظر داشتن این موارد می توان خریدی متناسب با نیاز و مقرون به صرفه را تجربه کنید. در ادامه به تفاوت آبگرمکن برقی و گازی اشاره داریم.

آبگرمکن گازی

همانطور که از نامش پیداست از طریق مصرف گاز طبیعی حرارت لازم را برای گرم کردن آب فراهم میکند. ساختار این مدل آبگرمکن به این صورت است که مشعل به طور دائم روشن می باشد. به محض باز شدن شیر آب، شعله به طور کامل روشن می شود. روی شلعه مبدل حرارتی قرار گرفته است. مبدل ها به صورت لوله های مارپیچ هستند که آب درون آن در جریان است. با عبور آب سرد درون مبدل حرارت لازم را از شعله ی دستگاه دریافت می کند. با افزایش درجه حرارت وارد لوله های خروجی آبگرمکن می شود.

از معایب این دستگاه میتوان به مصرف بهینه و بازدهی مطلوب آن اشاره داشت. همچنین به دلیل دسترسی راحتتر در اکثر نقاط به گاز طبیعی، به طور عمده از آبگرمکن گازی استفاده می کنند. این سری از آبگرمکن ها در مدل ایستاده و دیواری تولید می شوند. مدل های ایستاده به طور عمده دارای مخزن ذخیره آبگرم هستند. برخی مدل های دیواری نیز که در ابعاد بزرگتری ساخته می شوند دارای مخزن می باشند.

آبگرمکن برقی

از دیگر انواع مدل های پرمصرف آبگرمکن برقی است. عمده ترین تفاوت آبگرمکن برقی با گازی نوع مصرف سوخت آنهاست. به همین دلیل بدیهی است که ساختار آن نیز تفاوت داشته باشد. در این دستگاه برای تامین حرارت از المنت استفاده شده است. برای تامین انرژی به برق متصل می شود. با باز شدن شیر آب توسط کاربر المنت ها گرم می شوند. آب ورودی درون مبدل جریان می یابد.

برای افزایش ایمنی دستگاه، محفظه به نوعی طراحی شده که هیچ ارتباطی بین آب و جریان الکتریسته وجود ندارد. آبگرمکن های برقی در محیط های کوچک و محل های که به سایر سوخت ها دسترسی ندارند گزینه ی مناسبی محسوب می شود. آبگرمکن های برقی حدود ۱۵۰۰ الی ۳۰۰۰ وات مصرف برق دارند. برخی از مدل ها نیز به عنوان زودجوش در بازار عرضه می شوند.

در این قسمت از مجله اطلاعاتی تاسیسات بانک با مشاهده ی این ویدیو تفاوت آبگرمکن برقی و گازی را مشاهده خواهید نمود.

video
play-sharp-fill

 

دیدگاهتان را بنویسید