مقالات سرمایشی

گرمایش از کف چیست

اجرای سیستم گرمایش از کف

اگر برای شما هم سوال شده که سیستم گرمایش از کف چیست تا آخر مطلب با ما همراه باشید. فضاهای سرپوشیده نیاز به یک وسیله ی گرمایشی دارند. چرا که با فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا دمای فضای داخل ساختمان نیز تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل به سیستم و یا وسیله ای نیاز داریم که دمای اتاق را نیز بالا ببرد. به این ترتیب در روزهای سرد زمستانی فضایی گرم و دلچسب خواهید داشت. امروزه اهمیت مصرف بهینه انرژی و درست مصرف کردن از منابع تامین کننده انرژی امری مهم و حائز اهمیت است. به طوریکه بسیاری از تجهیزات و وسایل در راستای این مهم به شیوه ای نوین طراحی و ساخته می شوند. سیستم گرمایش از کف ساختمان یکی از این موارد است.

سیستم گرمایش از کف ساختمان

هرساله شیوه های جدیدی در روند ساختمان سازی اعمال می شود. یکی از شیوه های مدرن که امروزه در ساختمان های لوکس کاربرد گسترده ای دارد اجرا گرمایش از کف ساختمان است. در این روش همانطور که از اسمش میتوان حدس زد تجهیزات و سیستم گرم کننده در کف ساختمان اجرا و پیاده سازی می شود. در این روش لازم است که قبل از اجرای کفپوش موجبات لازم برای اجرای این طرح فراهم شود. اهمیت استفاده از این روش این است که گرما به طور یکسان در تمامی نقاط به طور یکنواخت توزیع می شود. دیگر سیستم ها مشابه همچون شومینه، بخاری و یا رادیاتور شوفاژ انرژی حرارتی را به صورت تابشی به محیط منتقل می کنند.

نحوه اجرای گرمایش از کف ساختمان

در این سیستم گرما میتواند از طریق انرژی الکتریکی و یا آبگرم تامین شود. با توجه به این مسئله که در کشور ما مصرف برق در مقایسه با سایر انرژی ها هزینه ی بیشتری دارد. در همین راستا به طور عمده از طریق سیستم لوله کشی و به کمک آبگرم گرمای مورد نیاز را فراهم می کنند. بنابراین در این مبحث منحصرا در خصوص روش اجرای این نوع گرمایش از کف مطالبی ارائه خواهیم داد. نحوه ی عملکرد این سیستم به این روش است که لوله ها در کف ساختمان تعبیه می شوند. جنس لوله ها لازم است که در برابر حرارت مقاوم باشند و همچنین رسانای خوبی نیز باشند. به طور معمول از لوله ی PVC استفاده می شود. لوله ها لازم است که به یک منبع تامین کننده آبگرم متصل شوند. برای این کار لازم است که از پکیج و یا سیستم های گرمایش مرکزی کمک گرفت.

لوله ها از طریق کلوکتور یا جمع کننده به سیستم مرکزی گرمایشی متصل می شوند. آبگرم درون لوله های جریان می یابد و گرمای حاصل را به سطح منتقل می کند. به این ترتیب کف ساختمان به طور یکنواخت گرم می شود و هوای گرم در فضای داخلی محیط توزیع می گردد. برای کنترل دما و جلوگیری از اتلاف انرژی در این روش، از ترموستات اتاقی استفاده می شود. نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه داشت اینست که برای جلوگیری از پوسیدگی، نشتی، و حتی خرابی کف ساختمان از مصالح ساختمانی درجه یک با رعایت استانداردها بهره مند شد. در ویدیویی به طور کامل مراحل اجرا و نحوه ی عملکرد گرمایش از کف را به طور گام به گام برای شما عزیزان فراهم آوردیم.

مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف

مزایا گرمایش از کف ساختمان

هر روشی که مورد استفاده قرار می گیرد دارا مزایا و معایب مختص به خود است. سیستم گرمایش از کف روشی نوین و پیشرفته به شمار می آید که عمدتا هزینه ی اجرا آن نسبت به سایر روش ها کمی بیشتر است. بنابراین قبل از اجرای این روش ترجیحا بهتر است با علم و آگاهی دقیق اقدام به پیاده سازی این طرح کنیم. علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی، از مزیت های متعدد دیگری نیز برخوردار است که در ادامه به آن اشاره داشته ایم.

  • کاهش اتلاف انرژی
  • نصب و نگهداری آسان
  • کاهش اشغال فضای مفید ساختمان
  • برخورداری از ایمنی و راحتی بیشتر
  • قابلیت سازگاری با انواع کفپوش
video
play-sharp-fill

 

 

دیدگاهتان را بنویسید